Over 80 år i lokalsamfundet

I 1922 var Hasle en landsby “langt” uden for Århus, hvor der ikke var noget organiseret idrætsliv. Men fordi man ikke ville stå tilbage for de andre landsbyer i omegnen, var der en kreds af borgere, der gik sammen om at danne en forening. Den 7. maj 1922 blev der holdt stiftende generalforsamling i Hasle Boldklub.

Siden da har HB været rammen om mange Hasle-borgeres fritidsliv. I starten var der kun fodbold på programmet, men sidenhen har der i HB-regi også været boksning, gymnastik og håndbold. Herudover er mere kuriøse indslag som præmieskydning, keglespil og rafling en del af HB’s historie.

I takt med samfundsudviklingen ændrede HB sig fra kun at være den lokale idrætsklub til at være en af de mange århusianske idrætsklubber, hvis medlemmer ikke kun er Hasle-borgere, men også finder til klubben fra andre dele af Århus.

I dag er HB tilbage ved udgangspunktet som fodboldklub og vi tilbyder fodbold til både ungdom, seniorer og old boys.

Med base i klubhuset på Ellekærskolen byder vi alle gamle som nye medlemmer velkommen i Hasle Boldklub.